Νέα υποθαλάσσια σχεδιάζουν οι κυβερνητικοί φορείς. Μετά τη μίνι υποθαλάσσια, που θα συνοδεύσει την πεζοδρόμηση της λεωφόρου Νίκης (θα βγάζει στη Γ' Σεπτεμβρίου - Κατσιμίδη, όπως ανακοίνωσε η υπουργός Περιβάλλοντος, Τίνα Μπιρμπίλη), στο δεκαετές master plan για τη Θεσσαλονίκη περιλαμβάνεται «διαμπερής διέλευση του Θερμαϊκού», που θα αποφασιστεί εάν θα είναι συνέχεια της μίνι υποθαλάσσιας (η μελέτη θα γίνει άμεσα) ή θα συνδέει την έκτη προβλήτα του λιμανιού με την Καλαμαριά.
Τόσο το έργο της βιώσιμης και υλοποιήσιμης «διαμπερούς διέλευσης του Θερμαϊκού» όσο και τα βραχυπρόθεσμα και μεσομακροπρόθεσμα έργα υποδομής για τη Θεσσαλονίκη συζητήθηκαν στη χτεσινή συνάντηση του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννη Μαγκριώτη, με τους επικεφαλής του ΤΕΕ/ΤΚΜ.
Ως το τέλος Αυγούστου θα είναι έτοιμο το στρατηγικό σχέδιο που θα περιλαμβάνει όλα τα κρίσιμα έργα υποδομών, περιβάλλοντος και ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης για την επόμενη δεκαετία. Θα παρουσιαστεί στους φορείς για διαβούλευση, την οποία θα συντονίσει το ΤΕΕ/ΤΚΜ και στο τέλος του έτους θα οριστικοποιηθεί, ώστε ο Οργανισμός Ρυθμιστικού να πραγματοποιήσει διεθνή διαγωνισμό για το φάκελο που θα σχηματιστεί, προκειμένου το master plan για το μέλλον της Θεσσαλονίκης να πάρει σάρκα και οστά.
Αμεσα έργα
Την ώρα που θα εξελίσσεται η συζήτηση για το master plan, υπάρχουν μια σειρά παρεμβάσεων που είναι σε εξέλιξη και γίνεται προσπάθεια επιτάχυνσης των διαδικασιών. «Κάνουμε κάθε Δευτέρα συσκέψεις, ώστε να διαμορφωθεί ένα συναινετικό σχέδιο για τη Θεσσαλονίκη», είπε ο κ. Μαγκριώτης.
Πέρα από το μετρό, σύμφωνα με τον υφυπουργό, «η δυτική εσωτερική περιφερειακή χρειάζεται βελτίωση και η ''Εγνατία'' δημοπρατεί τη μελέτη για τους ανισόπεδους κόμβους άμεσα, καθώς έχει διασφαλιστεί και η χρηματοδότηση των 150 εκατ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά την αναβάθμιση της ανατολικής περιφερειακής, γίνεται συγκριτική αξιολόγηση των εναλλακτικών λύσεων για την υιοθέτηση της βέλτιστης. Πάντως, από τρεις λωρίδες κυκλοφορίας που υπάρχουν στο τμήμα Κωνσταντινουπολίτικα - Αεροδρόμιο συμφωνούμε να πάμε σε τέσσερις, ενώ από αεροδρόμιο μέχρι Σχολάρι από δύο λωρίδες θα πάμε στις τρεις».
Ο κ. Μαγκριώτης είχε συνεργασία χτες και με τον υφυπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Μάρκο Μπόλαρη, προκειμένου να ενταχθούν και τα έργα αρμοδιότητάς του στο γενικό σχεδιασμό και να αποφευχθούν έτσι αποσπασματικές παρεμβάσεις και «τυφλά» έργα. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της κατασκευής του κόμβου της Λαχαναγοράς (Κ16) και της απόφασης για δημιουργία Εμπορευματικού Σταθμού στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου που πρέπει να συνδέονται.
ΤΑΣΟΣ ΤΑΣΙΟΥΛΑΣ πηγή